Product Manager
Bouw mee aan de toekomst van ons platform
Bij Gomibo bouwen we vrijwel alles zelf: van logistieke systemen en prijsengines tot klantportalen en interne tools. Daardoor zijn Product Managers onmisbaar bij het bepalen wat we bouwen, waarom dat belangrijk is en hoe we dat aanpakken.
Als Junior Product Manager stap je in een multidisciplinair team en werk je samen met engineers, designers en andere PM’s. Je leert het vak in de praktijk: van het schrijven van duidelijke specificaties tot het prioriteren van verbeteringen die direct impact hebben. Draag jij straks bij aan ons platform dat inmiddels actief is in 29 landen?
Wat je gaat doen
Je maakt deel uit van een productteam dat een duidelijk domein beheert. Onder begeleiding van ervaren collega’s groei je in je rol als Product Manager. Je zorgt met elkaar dat het team gefocust blijft, belemmeringen worden weggenomen en de juiste keuzes worden gemaakt.
Voorbeelden van je werk:
Schrijf van heldere, bruikbare specificaties voor engineers
Onderzoeken van mogelijke productverbeteringen binnen je domein
Analyseren van gebruikersfeedback en data voor verbeterideeën
Doorgrond wat er écht achter een featureverzoek zit
Meewerken aan het prioriteren van de backlog
Zorgen dat engineers altijd de juiste informatie hebben
Coördineer rollouts en verzamel feedback na livegang
Stem af met andere teams om knelpunten en dubbel werk te voorkomen
Je vertaalt niet één-op-één verzoeken maar werkt met je team aan oplossingen die echte problemen oplossen en waarde toevoegen.
Aan wat voor projecten kun je werken?
Product managers werken in diverse teams, elk met hun eigen expertise en projecten. Denk hierbij aan:
Het configureerbaar maken van ons SaaS-platform, zodat onze klanten hun website naar eigen wens kunnen instellen, zonder overbodige complexiteit.
De hernieuwde opzet van onze productcatalogus. Dit betekent de productstructuur van de grond af opnieuw ontwerpen waarbij rekening moet worden gehouden met veel verschillende edge cases en de belangen van verschillende stakeholders.
Marktonderzoek naar nieuwe betaalmethoden in buitenlandse markten en uitwerken hoe we deze methoden op de beste manier kunnen integreren in ons platform.
Uitzoeken hoe we op de meest klantvriendelijke manier extra gegevens of documenten opvragen nadat een klant het bestelproces heeft doorlopen. Dit varieert van het uitwerken van een systeem waarmee we flows voor klantcommunicatie kunnen instellen tot het nadenken over gebruiksinterfaces waar klanten documenten kunnen aanleveren.
Het opzetten van een nieuwe fraudedatabase met risk engine zodat we fraude nog effectiever kunnen voorkomen. Fraudeurs worden steeds slimmer, en dankzij AI wordt het vervalsen van documenten makkelijker, daarom ontwikkelen we voortdurend nieuwe systemen om fraude te bestrijden.
Het uitwerken van een nieuwe omgeving voor klantaccounts. Je denkt na over hoe de klant het beste kan inloggen, over hoe klanten zoveel mogelijk zelf kunnen doen en hoe we hen via tips kunnen helpen bij hun bestellingen.
Hoe we werken
Elk team heeft een duidelijk afgebakend domein binnen het platform en werkt zelfstandig aan een roadmap. Als PM werk je nauw samen met engineers, designers, stakeholders én andere PM’s. Je schakelt direct met wie nodig is, zonder ruis of onnodig veel hiërarchische omwegen.
Roadmaps zijn gebaseerd op bedrijfsdoelen, groepsdoelen en input van het team
Specificaties zijn kort, duidelijk en geschreven voor engineers
PM’s staan dicht op de uitvoering en wat er écht gebouwd wordt
Je hoeft niet alles te weten—maar je weet wel welke vragen je moet stellen.
Wat bieden wij?
Kom je bij ons werken? Dan zorgen we niet alleen voor een fijne baan, maar ook voor aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Bekijk hier onze volledige arbeidsvoorwaarden.
Naast een goed salaris, een gunstige pensioenregeling en 25 vakantiedagen per jaar kun je in ieder geval rekenen op:

Arbeidsvoorwaarden
Maandelijks vakantiegeld zodat je er niet op hoeft te wachten. Veel kortingen bij lokale bedrijven.
Friends & Family vouchers.

Persoonlijke ontwikkeling
Trainingen, 1-op-1 begeleiding en intervisie.
De kans om steeds meer verantwoordelijkheid op je te nemen.

Cultuur
Samen sporten: zoals boksen, wielrennen of bootcampen.
Legendarische bedrijfsfeesten, teamuitjes, en VrijMiBo's of ga varen in onze eigen sloep.

Tools & hybride werken
Een goede laptop om prettig (thuis) te kunnen werken.
Flexibele starttijden
Hybride werken: je mag tot aan 2 dagen thuiswerken.
Wat we zoeken
We zoeken iemand die nieuwsgierig is, gestructureerd werkt en snel wil leren. Je hoeft nog geen jaren ervaring te hebben, maar wel een passie voor technologie en productontwikkeling en een gevoel voor e-commerce.
We zoeken iemand die:
Complexe problemen kan terugbrengen tot duidelijke beslissingen
Beschikt over WO-denkniveau
Helder en gestructureerd schrijft
Uitzonderingen en edge cases ziet voordat ze een probleem worden
Begrijpt hoe het ontwikkelproces van software in grote lijnen werkt
Ideeën goed kan overbrengen aan engineers, designers en andere stakeholders
Vloeiend Nederlands en Engels spreekt en schrijft
Het is een pré als je al ervaring hebt als Business Analist (of vergelijkbare rol) of met het opstellen van requirements
Heb je vragen over deze vacature, dan kun je altijd contact opnemen met onze Talent & Recruitment specialisten. Zij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 17:30 op het telefoonnummer 050-2113856. Je kunt ook een mail sturen naar werken@belsimpel.nl. Voor specifieke vragen kunnen zij je ook koppelen aan één van onze Product Managers.
Wil je weten hoe het sollicitatieproces eruit ziet? Klik dan hier.
Gomibo Benefits
Ben jij er binnenkort ook bij? En alleen als je wil, want als je er niet van houdt is dat ook goed. Bij Belsimpel kan iedereen zichzelf zijn.