Manager Financial Accounting and Reporting

Solliciteer nu

Manager Financial Accounting and Reporting

Draag de verantwoordelijkheid voor ons accountingproces en til het team naar hoger niveau

Fulltime | 36-40 u/w | hbo/wo-niveau | Hoofdkantoor Groningen

Als Manager Accounting and Reporting ben je verantwoordelijk voor de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de cijfers. Je stuurt een team van 15-20 collega’s aan en beschikt over de coachende vaardigheden om je team mee te nemen in veranderingen. Hierbij heb je oog voor de wensen van onze stakeholders in de keten, ben je een gesprekspartner op de inhoud en manoeuvreer je met gemak door de organisatie. Een veelzijdige rol dus waarbij je het ene moment in de details van het balansdossier duikt, om vervolgens na te denken over de toekomstige inrichting van onze financiële administratie.

Wat doe je als Manager Financial Accounting and Reporting?

In deze rol ben je onder andere verantwoordelijk voor:

  • Het efficiënt inrichten van het accounting proces en het versnellen van de maand-, kwartaal- en jaarafsluitingen;

  • Een optimale taakverdeling, effectieve werkprocessen en een positieve werkomgeving;

  • Het probleemloos verantwoorden van onze cijfers;

  • Het coachen en begeleiden van jouw teamleden. Je biedt ondersteuning bij complexe accounting vraagstukken en stimuleert professionele groei;

  • Het volgen van nieuwe wet- en regelgeving, richtlijnen en trends en de toepassing in de praktijk. Ook waarborg je dat de financiële administratie voldoet aan de accountingstandaarden (zoals IFRS/Dutch GAAP) en andere compliance-vereisten;

  • De vervanging dan wel optimalisering van ons boekhoudpakket en de integratie met ons zelf ontwikkelde ERP systeem;

  • De uitbreiding van de bestaande administratie en boekhouding met betrekking tot nieuwe juridische entiteiten gerelateerd aan onze SaaS activiteiten;

  • De accountantscontroles, welke operationeel worden uitgevoerd door de Financial Controller binnen het team.

Manier van werken

Het team houdt zich primair bezig met het zorgdragen voor een juiste en volledige financiële grootboekadministratie in nauwe samenwerking met o.a. Financial Control en Business Control. Als Manager ben jij het eerste aanspreekpunt voor het team en ben je samen met je team verantwoordelijk voor de grootboekadministratie voor alle Gomibo entiteiten. Je werkt nauw samen met andere afdelingen om informatie uit te wisselen en af te stemmen over te verrichten werkzaamheden. Daarnaast rapporteer je aan de Finance Director.

Wat bieden wij?

Naast een goed salaris, speciale Gomibo Benefits, een gunstige pensioenregeling en 25 vakantiedagen per jaar bieden we ook:

Een dynamische werkomgeving

Geen werkwijze is in beton gegoten, dus vanaf dag 1 kun jij het verschil maken.

Werken in hartje Groningen

Op je fiets naar kantoor.

Een automatisch verstelbaar bureau en je eigen noise cancelling headset.

Blijf je ontwikkelen

Groei in jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling mee met onze groeiende organisatie.

Unieke werksfeer

Werk met >750 jonge, gedreven en intelligente collega's en ontspan aan het einde van week bij een van onze borrels of activiteiten.

Wie ben jij?

  • Je bent een energieke manager met aantoonbare stevige ervaring in complexe accountingprocessen;

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als teamleider of manager waarbij je stuurt op teamontwikkeling en procesoptimalisatie;

  • Je hebt een HBO- of WO-diploma in een relevant werkveld, een geldige RA of AA-titel is een pré;

  • Je hebt uitgebreide kennis van wet- en regelgeving, zoals de Nederlandse accountingstandaarden (IFRS/Dutch GAAP) en fiscale wetgeving.

  • Je hebt sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden en bent in staat om complexe accounting vraagstukken aan te pakken;

  • Je beschikt over uitstekende communicatieve en interpersoonlijke vaardigheden en bent in staat om effectief te communiceren met diverse belanghebbenden;

  • Je bent proactief, hands-on, resultaatgericht en kunt goed omgaan met deadlines;

  • Je kunt nieuwe omgevingen en situaties snel eigen maken;

  • Je hebt ervaring met het opzetten of optimaliseren van een financiële administratie;

  • Je hebt ervaring of bent bereid ervaring op te doen in het voorbereiden en implementeren van diverse vernieuwingstrajecten inclusief bijbehorend verandermanagement.;

  • Je hebt affiniteit met technologische ontwikkelingen binnen het vakgebied, zoals automatisering;

  • Je hebt oog voor detail zonder de grote lijnen te verliezen.

Fluency in the Dutch language is required for this role; candidates will be assessed accordingly.

Heb je vragen over deze vacature, dan kun je altijd contact opnemen met onze Talent & Recruitment Specialisten. Zij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 17:30 op het telefoonnummer 050-2113856. Je kunt ook een mail sturen naar werken@belsimpel.nl.

Wil je weten hoe het sollicitatieproces eruit ziet? Klik dan hier

Gomibo Benefits

Ben jij er binnenkort ook bij? En alleen als je wil, want als je er niet van houdt is dat ook goed. Bij Belsimpel kan iedereen zichzelf zijn.