Manager Operations
Jij zorgt ervoor dat we vandaag beter presteren dan gisteren
Wij streven naar topkwaliteit voor onze klanten — elke dag opnieuw. In Nederland richten we ons op efficiëntie, kwaliteit en kostenoptimalisatie om onze marktleiderspositie te behouden. Tegelijkertijd bouwen we in Duitsland aan snelle groei met een startup-mentaliteit. Die combinatie vraagt om een Operations Manager die schakelt tussen optimaliseren en pionieren, maar ook tussen overzicht houden en daadkrachtig aansturen.
Je bent verantwoordelijk voor de prestaties van een operationeel team: van output en klanttevredenheid tot kostenoptimalisatie. Daarbij geef je direct leiding aan één tot vijf Management Trainees — hoogopgeleide starters die op hun beurt de dagelijkse aansturing van operationele collega’s verzorgen: veelal studenten (gemiddeld per team zo’n 30 FTE). Je coacht de Management Trainees in leiderschap, stuurt bij waar nodig en springt ook zelf in als dat nodig is. Zelf schakel je continu tussen strategisch overzicht en de dagelijkse operatie.
Onze operatie is hoogcomplex door de hoeveelheid collega’s, de intensieve samenwerking tussen de vele operationele teams en de combinatie van diensten (abonnementen) en producten (telefoons en accessoires) die we aanbieden. Jij zorgt dat die samenwerking soepel loopt: je overziet afhankelijkheden, schakelt effectief met andere teams en betrekt de juiste collega’s op het juiste moment.
Samen met het Operational Excellence team vertaal je veranderingen naar de praktijk. Of het nu gaat om efficiënter plannen, beter samenwerken of nieuwe tools: jij signaleert ze en zorgt dat het werkt in jouw team, zonder dat de prestaties eronder lijden.
Wat doe je als Operations Manager bij Belsimpel?
Je bent verantwoordelijk voor het dagelijks aansturen en signaleren van kansen en knelpunten van operationele processen en resultaten van één van onze operationele teams.
Je vertaalt strategische doelen naar duidelijke KPI’s en acties en zorgt dat we onze output constant blijven verbeteren.
Door middel van effectief leiderschap zorg je voor goed change management bij grote (proces)veranderingen.
Je werkt intensief samen met de andere operationele teams, maar ook met verschillende ondersteunende teams die betrokken zijn bij jouw team.
Je signaleert knelpunten en zet verbeteringen in gang, bijvoorbeeld op het gebied van planning, communicatie of werkstructuur.
Je geeft leiding aan de management trainees(s) binnen jouw team en helpt ze groeien.
Hoe ziet onze Operations Group eruit?
De operatie is het kloppend hart van Gomibo. Deze teams bestaan grotendeels uit studenten in een bijbaan, onder dagelijkse aansturing van onze fulltime Management Trainees.
Als Operations Manager maak je deel uit van het Operational Steering Team: een groep van managers die gezamenlijk verantwoordelijk is voor de prestaties van alle operationele teams: Klantenservice (NL & DE), Abonnementen (NL & DE), Verzenden & Bezorgen, Retour & Reparatie en onze twee fysieke winkels.
Daarnaast werk je nauw samen met het Operational Excellence Team, dat verbeterprojecten initieert en begeleidt. Jij vertaalt deze verbeteringen door naar de dagelijkse praktijk binnen jouw team(s) en borgt daarmee de uitvoering van onze bredere Operations-strategie.
Je rapporteert rechtstreeks aan de head of operations, een positie die op dit moment vacant is en ad interim wordt ingevuld door de CEO.
De focus per manager verschilt en is afhankelijk van jouw talenten en onze behoeften. Hier zullen we in het sollicitatieproces meer vorm aan geven.
Wat kun je van ons verwachten?

Arbeidsvoorwaarden
Een goed salaris dat met je mee groeit.
Een gunstige pensioenregeling.
Veel benefits, zoals kortingen en sportmomenten met collega's.

Ontwikkelmogelijkheden
Persoonlijke ontwikkeling staat voorop.
Trainingen, 1-op-1 begeleiding, intervisie. Zoveel uitdaging en verantwoordelijkheid als je aan kan.

Werk & privé
Werken in het centrum van Groningen.
Training voor een goede werk-privébalans.
Flexibele starttijden & af en toe thuiswerken.
Hier herken jij jezelf in
Je hebt WO denkniveau
Je hebt 2 tot 5 jaar ervaring als leidinggevende in een operationele omgeving.
Je bent een proactieve leider, die op resultaten kan sturen, maar ook oog heeft voor efficiëntie in processen.
Je kunt goed prioriteren, werkt gestructureerd en denkt in oplossingen.
Je bent goed in change management en hebt hier ervaring in.
Je bent bereid om eens per twee weken een avond- of weekenddienst te werken, omdat onze operatie iedere dag actief is, van ‘s ochtends tot ‘s avonds laat.
Heb je vragen over deze vacature, dan kun je altijd contact opnemen met onze Talent & Recruitment Specialisten. Zij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 17:30 op het telefoonnummer 050-2113856. Je kunt ook een mail sturen naar werken@belsimpel.nl.
Wil je weten hoe het sollicitatieproces eruit ziet? Klik dan hier.
Gomibo Benefits
Ben jij er binnenkort ook bij? En alleen als je wil, want als je er niet van houdt is dat ook goed. Bij Belsimpel kan iedereen zichzelf zijn.