Senior Creative Copywriter
Geef onze merktaal vorm en breng strategie tot leven met ijzersterke copy
Sterke copy is onmisbaar voor een krachtig merk. Binnen het team Brand & Creative ben jij het tekstuele geweten. Van merkcampagnes en social posts tot video scripts en tone-of-voice-documenten: jij zorgt dat ons merk op elk kanaal herkenbaar, overtuigend en onderscheidend klinkt.
Wat ga jij doen?
Als Senior Creative Copywriter ben jij verantwoordelijk voor het creëren, bewaken en verder ontwikkelen van onze merktaal. Je neemt de lead in campagnes en merkprojecten en zorgt dat onze tone-of-voice overal consistent én doeltreffend wordt toegepast.
Jouw verantwoordelijkheden:
Je ontwikkelt en rolt de strategische merk- en mediaplanning uit in lijn met onze positioneringsdoelen
Je leidt grote ATL-, social- en partnermarketingcampagnes: van concept en creatie tot evaluatie en optimalisatie
Je vertaalt merk- en doelgroepinzichten naar impactvolle merkactivaties, formats en storytelling
Je schrijft en bewaakt sterke merkcopy voor o.a. ATL, social, e-mail, video en branded content
Je beheert het brand book (copy) en zorgt voor een consistente tone-of-voice over alle kanalen
Je stuurt owned social media strategisch aan en borgt onze merkidentiteit van retail tot events
Je analyseert copy performance en stuurt op merkwaarde, conversie en engagement
Je coacht het Brand & Creative team en bent sparringpartner voor collega’s én directie rond merkontwikkeling
Wat maakt deze rol uniek?
Je bent eindverantwoordelijk voor onze merktaal – met impact op campagnes, UX en merkbeleving
Je werkt in een klein en creatief team, met veel ruimte voor initiatief en ideeën
Je schakelt dagelijks tussen strategie, creatie en uitvoering
Je draagt direct bij aan de ontwikkeling van een sterk en onderscheidend merk, in binnen- én buitenland
Wat kun je van ons verwachten?

Arbeidsvoorwaarden
Marktconform salaris dat met je mee groeit.
25 vakantiedagen en een gunstige pensioenregeling.
Veel benefits, zoals kortingen en sportmomenten met collega's en een laptop om je werk goed te kunnen doen.

Cultuur
Korte lijntjes, snelle doorlooptijden en ruimte om echt verschil te maken
Een dynamische en internationale werkomgeving waar samenwerken en leren centraal staan
Een omgeving waarin creativiteit, merkstrategie en data samenkomen

Eigenaarschap
Veel vrijheid en eigenaarschap binnen het Brand & Creative team
Veel vrijheid en eigenaarschap over merkcommunicatie

Werk & privé
Werken in het centrum van Groningen.
Training voor een goede werk-privébalans.
Flexibele starttijden & af en toe thuiswerken.
Wie ben jij?
Ervaring & Opleiding
HBO-denkniveau
Minimaal 4 jaar ervaring in (brand)copywriting, bij voorkeur in een e-commerce bedrijf en in online journeys
Ervaring met merkcampagnes, tone-of-voice, contentformats en storytelling
Je schrijft foutloos Nederlands en weet hoe je verschillende doelgroepen effectief aanspreekt
Je kunt zelfstandig werken, maar schakelt ook makkelijk met designers, marketeers en collega-copywriters
Je omschrijft jezelf als
Creatief, taalgevoelig en conceptueel sterk
Iemand met een commerciële mindset
Nauwkeurig, proactief en resultaatgericht
Een fijne sparringpartner en coach voor minder ervaren schrijvers
Iemand met gevoel voor merkidentiteit en combineert dat met een scherp oog voor copy performance
Klaar om je stempel te drukken op onze merktaal? Solliciteer nu en laat zien wat woorden kunnen doen.
Fluency in the Dutch language is required for this role; candidates will be assessed accordingly.
Heb je vragen over deze vacature, dan kun je altijd contact opnemen met onze Talent & Recruitment Specialisten. Zij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 17:30 op het telefoonnummer 050-2113856. Je kunt ook een mail sturen naar werken@belsimpel.nl.
Wil je weten hoe het sollicitatieproces eruit ziet? Klik dan hier.
Gomibo Benefits
Ben jij er binnenkort ook bij? En alleen als je wil, want als je er niet van houdt is dat ook goed. Bij Belsimpel kan iedereen zichzelf zijn.