Senior Customer Journey Manager (Commercial Journey)

Solliciteer nu

Senior Customer Journey Manager (Commercial Journey)

Word onze Senior Customer Journey Manager en zet commerciële klantreizen om in concrete resultaten!

Fulltime | 36-40 u/w | wo-niveau | Hoofdkantoor Groningen

*Fluency in the Dutch language is required for this role; candidates will be assessed accordingly.

Jij maakt commerciële journeys écht klantgericht

Bij Belsimpel en Gomibo staat de klant altijd op één – ook in onze commerciële communicatie. Met slimme flows, relevante e-mails en gepersonaliseerde aanbiedingen zorg jij ervoor dat klanten precies op het juiste moment de juiste informatie ontvangen. Zo draagt elk contactmoment bij aan hogere conversie, meer retentie én een uitstekende klanttevredenheid.

Wat ga jij doen?

Als Senior Customer Journey Manager neem jij het voortouw in het ontwikkelen, beheren en verbeteren van commerciële klantreizen via onze website en CRM-kanalen. Dankzij jouw analytisch inzicht, gevoel voor content en ervaring met marketing automation realiseer je communicatie die zowel schaalbaar als persoonlijk is.

Je initieert en leidt optimalisatieprojecten, werkt nauw samen met data-analisten, contentspecialisten en developers en vertaalt klantdata en resultaten doorlopend naar effectievere campagnes. Jij zorgt ervoor dat elke commerciële interactie bijdraagt aan conversie, retentie en klanttevredenheid.

Je:

  • Ontwikkelt en implementeert de strategische roadmap voor CRM, personalisatie en contentflows.

  • Initieert nieuwe segmentaties en predictive modellen om campagnes nog gerichter te maken.

  • Stuurt op groei, klantwaarde en loyaliteit via schaalbare én persoonlijke communicatie.

  • Bent eindverantwoordelijk voor het opzetten en optimaliseren van retentie- en inflowcampagnes.

  • Zet een dynamische, AI-geoptimaliseerde personalisatieaanpak op, inclusief automation en slimme contentmodules.

  • Leidt grootschalige A/B-testprogramma’s en groeiexperimenten om continu te optimaliseren.

  • Creëert commerciële content die gericht is op traffic, conversie en herhaalaankopen.

  • Monitort resultaten en KPI’s en stuurt op basis van klantgedrag en businessdoelstellingen.

  • Werkt nauw samen met teams als Data, Tech, Content en Design om journeys omnichannel en consistent uit te rollen.

  • Draagt actief bij aan innovatie in CRM en contentpersonalisatie – met ruimte voor initiatief, experimenten en impact.

Wat maakt deze rol uniek?

  • Je werkt in een klein team met veel vrijheid en directe impact.

  • Je combineert strategie, creativiteit en techniek – en schakelt snel van idee naar livegang.

  • Je krijgt ownership over een belangrijk CRM-domein, met ruimte om écht verschil te maken.

Wat kun je van ons verwachten?

Arbeidsvoorwaarden

 Marktconform salaris dat met je mee groeit.

25 vakantiedagen en een gunstige pensioenregeling.

Veel benefits, zoals kortingen en sportmomenten met collega's en een laptop om je werk goed te kunnen doen. 

Cultuur

Een jong en ambitieus team van 650 collega's met dezelfde werkdrive.

Een dynamische en internationale werkomgeving waar samenwerken en leren centraal staan

Een informele en ambitieuze sfeer waarin data, resultaat en klantbeleving altijd samenkomen.

Eigenaarschap

 Veel vrijheid en eigenaarschap om jouw visie op CRM en commerciële klantreizen te realiseren.

Ruimte voor groei en specialisatie, zowel vakinhoudelijk als in leiderschap en projectmanagement.

Werk & privé

Werken in het centrum van Groningen.

Training voor een goede werk-privébalans.

Flexibele starttijden & af en toe thuiswerken.

 

Wie ben jij?

Ervaring & opleiding

  • WO-denkniveau

  • Minimaal 4 jaar ervaring in CRM-marketing of customer journey management met commerciële focus.

  • Ervaring met het opzetten van klantsegmentaties, personalisatie en marketing automation.

Je hebt uitgebreide ervaring in

  • CRM, bij voorkeur bij grotere e-commerce bedrijven.

  • Marketing automation

  • Klantsegmentatie, personalisatie en e-mail tools

  • A/B testing & conversieanalyse

  • HTML/CSS (pré)

  • leidinggeven (pré)

Je omschrijft jezelf als

  • Creatief én analytisch, met een sterke commerciële mindset.

  • Proactief, kwaliteitsgericht en scherp op details.

  • Klantgericht, data-driven en een echte teamspeler.

  • Sterk in schriftelijke communicatie en projectmatig werken.

Fluency in the Dutch language is required for this role; candidates will be assessed accordingly.

Heb je vragen over deze vacature, dan kun je altijd contact opnemen met onze Talent & Recruitment Specialisten. Zij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 17:30 op het telefoonnummer 050-2113856. Je kunt ook een mail sturen naar werken@belsimpel.nl.

Wil je weten hoe het sollicitatieproces eruit ziet? Klik dan hier. 

Gomibo Benefits

Ben jij er binnenkort ook bij? En alleen als je wil, want als je er niet van houdt is dat ook goed. Bij Belsimpel kan iedereen zichzelf zijn. 

Bij Belsimpel gaan we iedere dag tot het uiterste voor onze klanten. Dat is met miljoenen mogelijke combinaties best een uitdaging, maar wel een die we met beide handen aangrijpen. Word je hiervan net zo enthousiast als wij en ga jij ook voor de absolute tien? Dan zijn wij op zoek naar jou! 
Onze website