Teamleider Facilitair (schoonmaak)

Solliciteer nu

Teamleider Facilitair (schoonmaak)

Draag verantwoordelijkheid voor de facilitaire diensten binnen Belsimpel

Fulltime | 40 u/w | hbo/wo niveau | Hoofdkantoor Groningen

Team Facilitair is onderdeel van Facilitaire zaken, waaronder vallen: Beheer, Huisvesting, Facilitair (schoonmaak) en Food & Beverage. In deze functie ben je teamleider van Facilitair (schoonmaak) en heb je dus de verantwoordelijkheid over dit team.


Wat doe je als Teamleider Facilitair?

Als teamleider Facilitair ben je hét aanspreekpunt voor je collega’s in team Facilitair met betrekking tot de dagelijkse werkzaamheden, het oplossen van problemen en ben je de spil in de begeleiding van je collega’s. Daarnaast ben je bezig met facilitaire projecten voor team facilitair, team beheer, F&B of huisvesting, want we zijn alsnog 1 groot team. Welke projecten dit zullen zijn hangt af van je competenties en interesses. Dit gaan we gezamenlijk met jou uitzoeken, maar denk hierbij aan de organisatie van interne verhuizingen, verbouwingen en het bedenken en implementeren van een nieuwe werkwijze.

Naast de bovenstaande werkzaamheden werk je actief samen met het afdelingshoofd, bijvoorbeeld bij het opstellen van de teamdoelen. Waar jij het voortouw neemt in alle werkzaamheden, zal het afdelingshoofd je daar ondersteunen. Jij hebt dus de regie voor het team en zorgt dat de afdeling draait. Verder voer je samen met het afdelingshoofd evaluatie- en begeleidingsgesprekken met je collega’s. Zo werk je niet alleen aan je eigen ontwikkeling, maar draag je ook bij aan de ontwikkeling van je collega’s in het team.

In alle gevallen ben je dagelijks in nauw contact met het afdelingshoofd en de andere teamleden van de afdeling. Met het afdelingshoofd bespreek je de voortgang van alles wat met het team te maken heeft, zoals bijvoorbeeld de ontwikkeling van teamleden. Ook ben je er verantwoordelijk voor dat de dagelijkse taken van je teamgenoten goed uitgevoerd worden. Teamleider in de breedste zin van het woord dus! 

Zo kan je dag er uit zien

‘s Ochtends start je onder het genot van een kop koffie met het bijwerken van je mail. Je checkt of er bijzonderheden of belangrijke mededelingen zijn voor team facilitair, die schrijf je op en neem je later deze ochtend mee. Om 9 uur sluit je kort aan bij de dagstart van Team Beheer, jij bent namelijk met een project bezig binnen Team Beheer en hebt vandaag wat hulp nodig vanuit de operationele collega’s. Je overlegt met de teamleider van Beheer of Alex vandaag wat offertes kan opvragen voor raamfolie voor de vergaderruimtes. Wanneer de teamleider en Alex aangeven dat dit mogelijk is, geef je Alex een korte instructie zodat hij vanmiddag aan de slag kan.

Hierna ga je aan de slag met wat teamleider taken voor Team Facilitair. Zo zorg je ervoor dat HRM weer een actueel overzicht krijgt van alle uren in het team, je plant de evaluatiegesprekken in die over twee maanden weer plaatsvinden en stuurt de collega’s van Team Facilitair daarvoor een uitnodiging. Hierna verzamel je alle gestuurde input voor het maandoverleg die volgende week gepland staat. Het maandoverleg is bedoeld om de algehele voortgang, processen, teamdoelen en nieuwe ideeën om efficiënt te werken te bespreken. Jij bent zowel organisator als voorzitter en dus maak je de agenda op en verstuurt deze naar Team Facilitair.

Om half 11 is het tijd voor het dagelijkse koffiekwartier. De dagelijkse gang van zaken wordt besproken en ad hoc problemen waar het team tegenaan loopt worden opgelost. Sandra is ziek en dus moeten haar taken overgenomen worden. Je bespreekt met Tietia en Sina dat zij dit doen en daarna kan iedereen weer aan de slag! De rest van de ochtend werk je aan je eigen project. Het facilitaire team gaat binnenkort over op een nieuwe schoonmaaktechniek: de microvezeltechniek. Vorige week heb jij een inventarisatie gemaakt welke producten hiervoor nodig zijn en hoe deze techniek precies werkt. Vandaag ga je verder met het bestellen van de producten, zorg je ervoor dat de protocollen worden aangepast en maak je een training voor het facilitaire team. Dan is het alweer tijd voor de lunch. Je hebt een lekker broodje besteld bij Samantha in de Gobistro, dus vol trek ga je richting de kantine.

Na de pauze ga je aan de slag met de weekrapportage die jij iedere vrijdag opstuurt naar Esther. Voordat je dit doet pak je het werkrooster van deze week erbij, waarop collega’s dagelijks hun taken afvinken. Aan het begin van dit kwartaal hebben jullie als teamdoel opgenomen dat 100% van de ingeplande taken ook daadwerkelijk uitgevoerd moeten worden. Jij checkt dit iedere vrijdag en verwerkt dit vervolgens op de weekrapportage. In de weekrapportage omschrijf je de voortgang van het team, de teamdoelen, de processen, uitvoering van de taken, ontwikkeling van collega’s en de bijzonderheden van afgelopen week zodat jij en Esther beide een goed beeld hebben van het reilen en zeilen binnen het team.

Aan het einde van de dag zorg je dat alle voorbereidingen voor volgende week zijn getroffen. Je zorgt ervoor dat de agenda voor jouw weekoverleg met Esther op maandag is ingevuld, je werkt je eigen to-do lijst bij en zorgt dat jouw weekplanning klaar is, zodat jij precies weet waar je volgende week mee aan de slag gaat!

Daarna zorg je ervoor dat het werkrooster voor volgende week klaar staat, zodat de collega’s weten waarop ze volgende week staan ingepland. Je checkt de antwoorden van het inschrijfformulier voor werken in het weekend en verwerkt dit in het rooster. Je beoordeelt nog een vakantieverzoek, keurt deze goed en verwerkt het in de planning. Als je klaar bent met de planningen, zit de dag er alweer bijna op. Je leest nog even de laatste mailtjes door en je ziet een uitnodiging om te gaan bootcampen volgende week. Karlie weet zeker dat ze jou eruit gaat rennen. Durf jij de uitdaging aan of wil je er nog een nachtje over slapen?

Wat kun je van ons verwachten?

Arbeidsvoorwaarden

 Een goed salaris dat met je mee groeit.

Een gunstige pensioenregeling.

Veel benefits, zoals kortingen en sportmomenten met collega's. 

Gezelligheid

750 collega's met dezelfde werkdrive.

Teamuitjes, bedrijfsfeesten en VrijMiBo's

Een sloep om te varen door de Groningse grachten.


Ontwikkelmogelijkheden

 Persoonlijke ontwikkeling staat voorop.

Trainingen, 1-op-1 begeleiding, intervisie. Zoveel uitdaging en verantwoordelijkheid als je aan kan.

Werk & privé

Werken in het centrum van Groningen.

Training voor een goede werk-privébalans.

Flexibele starttijden & af en toe thuiswerken.

 



Wie ben jij?

  • Je hebt een HBO-studie in de richting van Facility Management of een vergelijkbare studie afgerond.

  • Je bent analytisch en bent communicatief vaardig

  • Je signaleert problemen snel en weet hoe je die moet oplossen

  • Je bent oplossingsgericht, leergierig en werkt gestructureerd

  • Je hebt een pragmatische aanpak en je bent niet bang om het voortouw te nemen

  • Je wilt fulltime werken (40 uur per week)

Fluency in the Dutch language is required for this role; candidates will be assessed accordingly.

Heb je vragen over deze vacature, dan kun je altijd contact opnemen met onze Talent & Recruitment Specialisten. Zij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 17:30 op het telefoonnummer 050-2113856. Je kunt ook een mail sturen naar werken@belsimpel.nl.

Wil je weten hoe het sollicitatieproces eruit ziet? Klik dan hier. 

Gomibo Woodstock

Ben jij er volgend jaar ook bij?