...met meer dan 50 teams.
Deze afdeling is onderverdeeld in meerdere teams die te maken hebben bij het orderverwerkingsproces, dit houdt in dat hun acties direct effect hebben op de bestelling van de klant.
Het allergrootste team binnen Belsimpel. Hier kunnen klanten iets bestellen, maar ook terecht met al hun vragen. We werken zonder targets of bonussen en zo kunnen onze collega’s elke klant voorzien van eerlijk en objectief advies.
Zodra de klant een abonnement heeft besteld, checkt team Abonnementen of alle documenten in orde zijn en zorgen zij ervoor dat alles administratief geregeld wordt met de provider.
Is de bestelling klaar om te verzenden? Dan pakken deze collega’s de bestelling in en gaat hij dezelfde dag nog de deur uit. Voor half 12 besteld, is de volgende dag in huis!
Wil de klant toch ruilen of is er sprake van een pechgeval? Dan komt het pakket hier terecht en zorgt het team voor de allerbeste oplossing.
Door het hele land zijn er zeven fysieke winkels waar onze klanten met al hun vragen terecht kunnen of een bestelling kunnen plaatsen. Ook onze winkelcollega's werken zonder targets en bonussen, zodat de klant altijd betrouwbaar advies ontvangt.
De operationele teams zouden niet kunnen functioneren zonder de inzet van deze teams, die allen specialist zijn in hun eigen vakgebied.
Binnen development bestaan ontzettend veel teams, die ieder bouwen aan een eigen product. Onze programmeurs maken echt álles zelf, wat behoorlijk uniek is. Denk hierbij natuurlijk aan de website en de Belsimpel-app, maar ook de systemen waar je in gaat werken, van het ordersysteem op de Klantenservice tot het warehousesysteem bij Verzenden & Bezorgen. Meer weten? Kijk op de pagina over Development
Om alles te optimaliseren, van marketing tot bedrijfsprocessen, analyseren we veel data. Een e-commerce bedrijf als Belsimpel heeft data natuurlijk in overvloed en hier kunnen we extreem slimme dingen mee doen. Denk onder andere aan het optimaliseren van Google Adwords of het doen van churn analyses.
Zij zorgen er dag en nacht voor dat onze servers up en running zijn, alle klanten ons kunnen bereiken en de computers en accounts van onze collega’s werken. IT-probleem? Zij fixen het!
De bedrijfsprocessen moeten constant geoptimaliseerd worden in een keihard groeiend bedrijf als Belsimpel, en daar neemt afdeling Business Development het heft in handen. Denk aan het efficiënter maken van de teams, zoals het implementeren van nieuwe machines bij Verzenden & Bezorgen, maar bijvoorbeeld ook aan de uitbreiding naar het buitenland!
De controllers binnen dit team zorgen voor de financiële gezondheid van Belsimpel. Ze stellen de jaarrekening, balans en winst- en verliesrekening op en zorgen hierdoor dat de financiële administratie sluitend is. Dit kan natuurlijk alleen als de boekhouding piekfijn in orde is, waarvoor het administratieteam verantwoordelijk is.
Al die smartphones, headsets, screenprotectors en zelfs de kantoorartikelen moeten natuurlijk ook ingekocht worden. Daar is team Inkoop voor verantwoordelijk. Zij kopen dagelijks tientallen producten in en het proces kun je bijna vergelijken met beurshandel, ze hebben niet voor niets 6 computerschermen! Naast inkoop, verzorgen zij ook de verkoop aan zakelijke partners, die soms wel honderden producten tegelijk bij ons afnemen.
Marketing bestaat uit meerdere teams met ieder hun eigen expertise. Denk aan het maken van onze eigen commercials, waarin onze eigen collega’s verschijnen, in onze eigen studio, gefilmd door ons eigen videoteam. Van het maken van marketingafspraken met partners als providers en fabrikanten, tot het analyseren van online Google-advertenties. Ook het online zetten van het assortiment van telefoons, abonnementen en accessoires dat altijd goed bij ons op de website moet staan.
De gehele administratie rondom de collega’s die bij Belsimpel werken wordt verzorgd door team HRM. Dat je contract in orde is, maar ook als je bijvoorbeeld ziek bent. Team Werving en Selectie, waarschijnlijk het eerste team waarmee je in aanraking komt, zorgt ervoor dat onze vacatures goed gepromoot worden en zitten als eerst met jou om tafel als je besluit te solliciteren. Zij nemen alleen het allergrootste talent aan!
Binnen een snelgroeiend bedrijf werken we efficiënt en moet er veel geregeld worden. Zo plant team secretariaat overleggen en meetings in en zijn zij verantwoordelijk voor het agendabeheer van Jeroen en Jeroen.
Team facilitair zorgt voor het schoonhouden en onderhoud van ons kantoor op de Grote Markt en in de winkels. Ook vallen het Barteam en Activiteitenteam hieronder, want leuke dingen doen met elkaar vinden wij ontzettend belangrijk! Zo staat het barteam elke vrijdag te tappen achter onze eigen bar in de kantine (met dakterras) en verzorgt ons activiteitenteam vrijwel elke maand leuke events.
Voor de zeven winkels geldt dat zij ondersteund worden door een klein team dat op kantoor zit. Zij coördineren dit, zorgen samen met de winkelcollega’s dat er verbeteringen worden doorgevoerd in alle winkels en regelen bijvoorbeeld dingen als de voorraad die beschikbaar moet zijn per winkel.
Zoals je hebt gemerkt zijn er dus heel veel verschillende teams die allemaal op een manier met elkaar te maken hebben. En dat met één gezamenlijk doel, de mobiele wereld veranderen.
Binnen elke afdeling bestaan verschillende kleinere teams met elk een eigen expertise. Al deze teams verschillen van grootte, maar wat ze gemeen hebben is dat ze vrijwel allemaal een mix zijn van ervaren collega’s, collega’s die net afgestudeerd zijn en collega’s die als bijbaan bij Belsimpel werken. Zo valt er enorm veel van elkaar te leren.